fbpx
  • Kaj lahko ti narediš za »trenerja« (oz. za sebeee)?
    Objavljeno: 05. 06. 2017

    Pravijo da je norost, če počneš vedno isto in pričakuješ spremembe. Najbrž lahko rečemo, da je norost tudi to, da ne narediš nič in pričakuješ, da nekdo drug tebi oblikuje telo. Ne pravim, da to ni »milijonska« ideja pa vendar, dokler nekdo ne izmisli te metode, se bo za svoje telo potrebno potruditi.

    vztrajnost

    Norost…

    Nekatere raziskave kažejo, da se povprečni Američan vsako leto najmanj 4-5x odloči, da bo shujšal(a). To pomeni, da se oseba 4-5x odloči početi tisto, kar se je že izkazalo za nekoristno oz. ni prineslo želenih rezultatov. Zakaj je temu tako? Odgovor je, zaradi čustev. Čustva oz. emocije nas pripeljejo do tega, da počnemo neumne reči in ponavadi je hujšanje oz. oblikovanje telesa ena od teh reči.

    Prehrambena oz. »shujševalna« industrija se tega zaveda in zato lahko tudi zasledimo veliko 7-dnevnih detoksifikacij, 30-dnevnih shujševalnih kur, magičnih tablet, čudežnih pijač in seveda tudi učinkovitih naprav, ki nas brez enega samega giba pripeljejo do sanjskega telesa.

    Realnost je, da večina odneha že po treh tednih »dietiranja«, kjer 30-60% oseb pridobi nazaj vsak kilogram teže, ki so jo morebiti izgubili med časom hujšanja. Dejstvo pa je, da ima po štirih letih več kot 80% oseb še več kilogramov, kot pred začetkom hujšanja (katerega že??).

    Nekaterim se zgoraj opisani način zdi znan (preizkušen?!?), spet drugi ste morda slišali, kako ga opisuje znanec, prijatelj, sorodnik in ste takoj izgubili motivacijo po hujšanju ali boljšemu počutju. Nekaj je jasno in to je, da diete ne predstavljajo dolgoročnih sprememb oz. rešitev. Vsi se moramo zavedati, da je edina pot k boljšemu izgledu ter počutju v spremembi navad.

    Če vprašate vsakogar, ki je že šel skozi proces k boljšemu videzu in počutju ter uspel, boste dobili raznolike odgovore, vendar niti eden ne bo slonel na čudežni dieti ali še bolj magični tableti. Zakaj raznoliki odgovori? Zato, ker ne obstaja en način, ki bi ustrezal vsem! Da nekdo uspešno doseže zastavljene telesne cilje, mora najprej vzpostaviti navade, ki ustrezajo samo njemu oz. njej oz. tebi. Ustrezati mora tvojim potrebam, tvojim delovnim obveznostim, tvojim zmožnostim in tvojim prioritetam.

    Ko ugotovimo, kaj nam najbolj ustreza, (p)ostane samo še stvar tega, da se zavežemo (in vzljubimo) način, ki smo si ga sami izbrali…izbrali za sebe.

    Članek bi bil popolnoma brez namena, če se ne bi nekoliko bolj podrobno poglobili v sam proces, kako doseči dobre navade. Torej, KAKO doseči ta prek(leman)i način, ki uspešne (lahko) loči od črede?

    Govorim z vidika trenerja, čigar osnovni namen je, da pomaga vsakemu, ki se odloči vložiti svoj čas in denar v strokovno pomoč.

    #1 Uspešni treniranci se učijo

    Če želite veliko vedeti, morate tudi veliko spraševati. Trener pa mora razumeti, da so ta vprašanja namenjena boljšemu razumevanju in ne dvomu v metode in način njegovega dela. Pomembno je zaupanje in če se nekdo odloči zaupati svoje telo in počutje trenerju, mora le-ta vzpostaviti enostaven in uspešen način, da oba dosežeta zastavljene cilje. Ko se pojavijo nejasnosti, se s sodelovanjem doseže kompromis, ki še vedno vodi k uspehu.

    #2 Uspešni treniranci komunicirajo

    Komunikacija je ključna. Kot trener nisem nikoli v skrbeh za nekoga, ki veliko komunicira z menoj. Po navadi sem zaradi tistih, ki »zginejo z radarja« nekoliko v temi, kaj se dogaja ter kako jim gre. To je nekako podobna situacija, ko nenadoma otroci v sosednji sobi utihnejo…potem veste, da so našli skrite sladice (hmm, čigave pa sploh so te sladice??).

    Čigave so sladice…

    Če vas kot trenirance zanima, zakaj izvajajte določeno vajo ali zakaj morate jesti več beljakovin, preprosto vprašajte. Dober (in uspešen) trener svoje varovance uči ter izobražuje, ne sme jih samo »maltretirati« z napisanimi pravili.

    Delo trenerja je, da izobražuje

    #3 Uspešni treniranci imajo pozitiven odnos

    Ne smete se obremenjevati z majhnimi stvarmi! Ko nekaj »zamočite« oz. ne sledite zastavljenemu načrtu, se enostavno poberite (ali obrišite, kakorkoli že), ponovno povzpnite na konja ter jahajte h končnemu cilju (proti sončnemu zahodu, kajne). Nič, ampak popolnoma nič ne boste dosegli s cmeranjem (se opravičujem izrazu!!), samopomilovanjem ali tolčenjem z glavo ob zid, ker ste spustili en trening ali pojedli cel burger z vsemi omakami, ki so bile na voljo in krompirčkom ter »zalili« s pivom. Z naslednjim dnem zapustite stranpot in se vrnite na glavno avtocesto. Življenje je dolga pot in večkrat boste zavili ali zgrešili odcep pa vendar, pomembno je, da se čim prej vrnete.

    Imejte pozitiven odnos

    #4 Uspešni treniranci si zastavijo cilje, ki presegajo videz

    Popolnoma nič ni narobe, če je eden glavnih razlogov za uvajanje dobrih navad sprememba svojega videza, vendar potrebno je gledati »večjo (širšo, če želite) sliko«. Prava sprememba navad presega fizično stanje.

    Pri transformaciji telesa ne gre samo za tisto, kar vidite v ogledalu, temveč je še bolj pomembna sprememba znotraj vas. Spregledati bo treba »vso lepoto« procesa, kjer morata telo in um delovati kot eno, da pridete do želenega cilja. Fizična moč in psihična moč dejansko postaneta sinonim.

    Ob vsem tem prelivanju in zlivanju duše in telesa pa ne smemo pozabiti na »malenkost« imenovano garanje! Že v uvodu sem omenil, da pri transformaciji ne gre za nič čudežnega. Če želimo uspeti, se ne smemo obremenjevati z vsakodnevnim izgledom v ogledalu ter številkami na tehtnici. Osredotočiti se moramo na dejanske učinke treningov, kot npr. to, da se ne zadihamo po treh prehojenih stopnicah, kajti lej ga zlomka, zdaj lahko brez težav prehodimo več nadstropij. Osredotočimo se na to, da ne kolnemo, ker moramo eno vrečko iz trgovine nositi 20m do parkiranega avtomobila, saj se zdaj odpravimo nekaj sto metrov peš in s seboj domov privlečemo več vrečk hkrati. Osredotočimo se na dosežke, ki so nam bili prej nepredstavljivi, recimo osvojitev Triglava, medtem ko si nekaj let nazaj nismo upali niti sanjati, da bi premagovali tako višinsko razliko.

    Kaja pri vzponu na Triglav

    Vesna na Triglavu

    Prehitro pozabimo, da je namen treniranja in celotne transformacije telesa ta, da se počutimo bolje, z več energije in samozavesti ter konec koncev tudi bolj privlačne. Najbrž bi imel že kakšnega stotaka v žepu, če bi vzel 1 euro vsakič, ko mi nekdo od varovancev reče »Adi, danes so me v službi pohvalili, da sem shujšal(a) ampak meni tehtnica kaže isto kilogramov…«!

    Osredotočite se na pozitivne učinke, ki jih opazite vi in ostali okoli vas med procesom ter vztrajajte, kajti kot rečeno – ne iščite hitrih rezultatov ampak dolgoročne navade.

    #5 Uspešni treniranci so potrpežljivi

    Pa dajmo nadaljevati to misel – ne iščite hitrih rezultatov ampak dolgoročne navade.

    Prepričati nekoga naj bo potrpežljiv pri doseganju svojih ciljev je najbrž najtežji del trenerja (vsaj pri meni je tako). Nekako se mi zdi, da vsak (oz. velika večina), ko začne trenirati, želi rezultate že včeraj. Jutri ni dovolj hitro, še manj sprejemljivo pa je nekaj mesecev garanja.

    Petra in…

    …Nejc vztrajata že leta

    Dejansko je sprememba videza enostaven proces, mentalne omejitve ter nepredvidljivost življenja pa so tisti dejavniki, ki nas nenehno preizkušajo. Uspejo predvsem tisti, ki vztrajajo – tudi takrat, ko »ni rezultatov«. V težkem obdobju je potrebno še naprej vlagati svoj trud v končni cilj in ne iskati hitrih rešitev z argumentom, da se že dovolj časa matrate – matrali se boste vedno, to je dejstvo, ki ga sprejmete, ker želite biti boljši, bolj zmogljivi in zadovoljni v svoji koži.

    #6 Uspešni treniranci so dosledni

    Doslednost oz. konsistentnost je naslednja odlika, ki vas bo pripeljala do zastavljenih ciljev. Brez doslednosti boste težko dosegli transformacijo, ki si jo želite.

    Da uspešno dosežemo rezultate, moramo opraviti čim več programiranih treningov ter pojesti večino načrtovanih obrokov. Predstavljajte si to kot naložbo – večkrat ko položite depozit, boljše bo vaše stanje.

    Aspekt, ki nikakor ni zanemarljiv je današnji »informacijski smog«. Ob tolikšni količini informacij je včasih težko vztrajati pri enem ali nekaj nasvetih, kajti vsak obljublja nekaj boljšega in bolj učinkovitega. Sicer je pohvalno, da si želi vsak vedeti čim več o načinu, kako doseči zastavljen cilj pa vendar, prehitro lahko pademo v »mnenja mnogih«. Namesto, da poslušamo (in beremo) druge, je bolje, da se osredotočimo na sebe. Začnimo poslušati svoje telo, ter prebrati znake, ki nam jih pošilja ter se uskladiti na podlagi lastnih potreb. Veliko bolj pomembno je, da začutimo, kako predpisana vaja ali trening deluje na naše mišice ter kako se počutimo po zaužitju določenega živila ali obroka, kot pa iskanje »naslednje najboljše stvari« na spletu.

    #7 Uspešni treniranci imajo dobre navade

    Vsekakor je največja razlika – med nekom, ki je dosegel uspešno in dolgoročno transformacijo telesa (oz. sebe) ter nekom, ki je imel delen uspeh pa se nato zopet vrnil na »stara pota« – v dobrih vsakodnevnih navadah.

    Z uspešno transformacijo se nehamo zanašati na motiviranost (v smislu »danes se mi da, jutri se mi ne da«). Motivacija je čustvo in zato motivacija ni zanesljiva. Če želimo doseči in obdržati naše rezultate, moramo vzpostaviti in ustvariti pravo okolje za to. Redno moramo kupovati zdrava živila, pripravljati primerne obroke ter redno trenirati in gibati (ne enačimo terminov treniranje in gibanje).

    Vsekakor bomo imeli slab trenutek ali celo dan, ko nam ne bo uspelo slediti dobrim navadam, vendar to morajo biti izjeme (če imamo slabe tedne ali celo mesece, potem nam na žalost transformacija ni uspela in je potrebno poiskati drug način, s katerim bomo dosegli dolgoročnost).

    Dobre navade ne smemo zamešati z zasvojenostjo ali pretiravanjem (s katerim bomo prej ali slej odnehali). Dobre navade se kažejo že v manj časa prebitem pred TV-jem ter več na vrtu, v naravi ali kakšnem drugem načinu gibanja. Dobra navada je že to, da ne iščemo parkinga, ki je najbližje vhodu v trgovino ali ko nam ni težko izogniti se prenatrpanemu dvigalu ter se odpraviti po stopnicah. Dobra navada je, da lahko namesto polkilogramske Milke pojemo košček temne čokolade ali da si privoščimo en Rafaelo in ne 7 njih.

    Dobre navade se ne kažejo samo v številu treningov

    #8 Uspešni treniranci vlagajo v svoj uspeh

    Včasih prehitro sklepamo, da že vse znamo in lahko vse sami dosežemo. Pa vendar, se kdaj vprašate, zakaj ima Roger Federer več trenerjev “okoli” sebe…ali zakaj se tudi svetovno znani kuharji udeležijo seminarjev kuhanja…ali zakaj se uspešni pevci povežejo z učitelji glasbe??

    Uspešni posamezniki se radi učijo od najboljših v svojem poklicu. Dejansko ne prepuščajo ničesar naključju in ne poskušajo »izmišljati po svoje«. Svoj čas, denar in trud vložijo v uspeh.

    Zavedajte se, da je vaše telo in vaš um najbolj dragocena dobrina, ki za OPTImalno delovanje potrebuje OPTImalen načrt. Če želite OPTImalne rezultate, vlagajte v sebe. Na voljo imate veliko možnosti (najbrž danes več kot kadarkoli) in če ne veste, kje začeti, poizkusite s kondicijskim programom OPTImalec.

     

    Zaključna misel

    Tipičen način, kako se lotiti transformacije je osredotočenost na končni rezultat – želim imeti »radiatorčke« ali želim narediti 50 sklec v eni minuti.

    Uspešni treniranci pač niso tipični (ste opazili, da sem prvič uporabil besedo pač, kajne!!!). Transformacije se lotijo nekoliko drugače – osredotočijo se na spremembo navad ter vedenja in na koncu še hitreje dosežejo tiste »tipične« rezultate, ki povrhu vsega (p)ostanejo dolgoročni. Vzpostavitev novega »normalnega« življenjskega stila, ki vključuje primeren program treniranja, gibanja in prehranjevanja ter sovpada z dnevnimi obveznostmi je recept za uspešno in OPTImalno transformacijo.

    Če ste mnenja, da vam lahko pomagamo k doseganju dolgoročnih ciljev, pišite na info@kondicijska-vadba.si ali pokličite na št. 068 126 330. Vsi uspešni treniranci, s katerimi smo dosegli dolgoročne rezultate pravijo, da obžalujejo samo eno stvar – da niso začeli že prej!

     

    Do naslednjič!

     

    Adi M.

    P.S.: Na povezavi http://www.kondicijska-vadba.si/zanimivosti/prirocniki-za-optimalno-telo-in-zdravje si lahko BREZPLAČNO prenesete 3 priročnike, ki vam bodo pomagali vzpostaviti OPTImalne navade na področju prehranjevanja, gibljivosti ter krepitve telesa. Poizkusite, kajti ne stane vas nič, pridobite pa lahko veliko.

    Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someone
    email
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Google+
    Google+
    Pin on Pinterest
    Pinterest