fbpx
  • Hitri (nakupovalni) tečaj!
    Objavljeno: 20. 10. 2016

    Ljudje smo bitja navad in vsakič, ko stopimo v trgovino, se napotimo k »starim običajem«, ne glede na našo odločitev o boljšem prehranjevanju. Dovolite mi, da vam olajšam nakupovalno pot, kjer se boste izognili skušnjavam ter izbrali tista živila in izdelke, ki vam bodo pomagali vzpostaviti, ohraniti ali nadgraditi dobre navade.

    P.S.: Izogni se Nutelli!

     

    V bistvu se naša nakupovalna pot začne še preden se odpravimo od doma. Na list si napišemo vsa (dnevna ali tedenska) potrebna živila in to bo naš »GPS« v trgovini. Ko izstopimo iz trgovine, mora naša vrečka (ali vrečke) vsebovati le živila s seznama (torej brez sladkih rezerv v obliki gumijastih medvedkov ali gaziranih pijač).

     

    Ko enkrat vstopimo v trgovino, bo naš perimeter obsegal naslednje predele:

    1. Sadje in zelenjava
    2. Oreščki in semena
    3. Mesnica oz. mesni in ribji izdelki (vegani ta oddelek seveda izpustijo)
    4. Polnozrnati izdelki
    5. Mlečni izdelki

    Sam razpored omenjenih živil se od trgovine do trgovine razlikuje, vendar je pomembno, da se držimo zaporedja, saj si na ta način zagotovimo, da bomo tudi količinsko smotrno nakupovali. Najbolj se založimo z zelenjavo in sadjem, nato poskrbimo, da bomo doma imeli dovolj kvalitetnih maščob v obliki oreškov in semen (ne pozabimo avokado ter ekstra deviško olivno olje). Za beljakovine poskrbimo na oddelku mesnih in ribjih izdelkov (ni potrebno pretiravati), še nekaj ogljikovih hidratov za dodatno energijo v dnevih, ko treniramo ali smo drugače zelo aktivni, kupimo na oddelku s polnozrnatimi živili (sem spadajo tudi riž, kvinoja ter ajdovi in pirini izdelki). Če nimamo težav s prebavljanjem laktoze, si privoščimo tudi kakšen probiotični jogurt, skuto ali mleko (naj bo vse bio oz. domače).

    trgovina

    Kratki izleti na ostala območja so sicer dovoljeni, vendar le v nuji in z dobrim namenom. Prehitro se lahko zgodi, da posežemo po hrani, ki ni kvalitetna, zato se raje izogibajmo skušnjavi ter impulznemu nakupovanju.

    Posebej bodimo pozorni na »superživila«, kot npr. ovseni kosmiči (brez dodatkov in nepredelani), lanena semena, olivno ali ribje olje, BIO polnozrnati, ajdovi ali pirini izdelki (testenine, kruh ipd.), kvinoja, avokado, križnice (brokoli, cvetača, zelje) idr.

    Pomembno je, da pri izbiri živil preberemo etiketo oz. nalepko. Na začetku bo morda malce tečno, vendar ko enkrat ugotovimo, kateri izdelki so kvalitetni, nam ne bo potrebno več obračati vsake konzerve ter embalaže. V čim večji meri se moramo izogibati izdelkom, ki vsebujejo:

    • Transmaščobe
    • Dolg seznam sestavin z umetnimi snovmi in dodanimi kemikalijami
    • Dodane sladkorje v obliki sukroze, glukoze, maltodekstrina, koruznega sirupa in sladkorja (še posebej moramo biti pozorni pri »zdravih« izdelkih).

    Biti moramo skeptični tudi glede živil, na katerih so napisane trditve:

    • »dodani vitamini in minerali«
    • »neškodljivo« oz. »zdravo«
    • »brez dodanega sladkorja«
    • »vsebuje sveže sadje«
    • »naravno«
    • »brez maščob, »malo ogljikovih hidratov«, »veliko beljakovin«.

    Če mora izdelek s posebej poudarjenim napisom označiti, da je »zdravo in ne vsebuje sladkorja«, potem obstaja več možnosti, da temu ni tako. Tako oglaševanje boste našli predvsem med sadnimi mlečnimi izdelki (npr. jogurti), sokovi ter seveda »dobrimi« sladicami.

    Vodilni v prehrambeni industriji so hitro izkoristili priložnost ter začeli ponujati izdelke, ki sodijo med zdrave in kvalitetne, vendar tu lahko nekoliko barantamo. Bodimo trdi pogajalci! Ni nam potrebno plačevati znamk. Če imata dva izdelka različnih proizvajalcev iste sestavine pa je kljub temu eden precej dražji, se odločimo za cenejšega. Veliko koristnega pa lahko naredimo tudi s tem, če nekoliko raziščemo lokalne proizvajalce oziroma kmetije in se pozanimamo o kvaliteti in ceni mesa, mleka, zelenjave, sadja in ostalega ter nakupujemo pri le-teh.

    Tako, upam, da bo odslej vaša nakupovalna pot nekoliko lažja in tudi hitrejša kot doslej. Zelo pomemben dejavnik pa je, da med nakupovanjem ne smemo biti lačni in mislim, da podrobna razlaga, zakaj je temu tako, ni potrebna.

    Če bi radi imeli OPTIseznam superživil, pišite na info@kondicijska-vadba.si in vam pošljemo (brezplačno seveda)!

     

    Do naslednjič!

     

    Adi M.

    Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someone
    email
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Google+
    Google+
    Pin on Pinterest
    Pinterest