Ali ste že poskusili ... - Zavod za šport in rekreacijo OPTI-MOTUS

… kupljeni sadni jogurt nadomestiti z domačim sadnim jogurtom?

Naj si še tako zatiskamo oči, kupljeni sadni jogurt je sladica. Kar poglejmo si dobro sestavine, pa se bomo sami prepričali. To je jasno razkrila tudi raziskava Zveze potrošnikov Slovenije (https://www.zps.si/index.php/mediji/izjave-za-javmost-2014/6648-ponekod-sadja-le-za-vzorec-v-nekaterih-kar-7-kock-sladkorja), ki med drugim ugotavlja:

Sadni jogurti vsebujejo občutno več sladkorja kot navadni. V 100 gramih navadnega jogurta je od 3 do 5 gramov sladkorja (oziroma laktoze iz mleka), 100 g sadnega jogurte pa vsebuje od 10 do 14 gramov sladkorja. Ker so embalažne enote praviloma velike od 150 – 250 g, po navadi pa privoščimo cel lonček jogurta naenkrat (morda celo večkrat na dan?), s sadnim jogurtom zaužijemo tudi toliko večjo količino sladkorja, tj. od 15,9 do 35,5 grama sladkorja, kar pomeni približno 3 do 7 kock sladkorja. Ob upoštevanju dnevne energijske potrebe 1.500 kcal, ki velja za otroke in za telesno nedejavne odrasle, to pomeni, da bi s sadnim jogurtom zaužili kar polovico ali celo več `še varne´ dnevne količine sladkorja.”

Nadomestimo torej raje kupljeni sadni jogurt z navadnim, v katerega smo dodali sveže sadje po svoji izbiri. Neustavljivo sladkosnedi lahko dodajo še žličko medu. Zares preprosto, se vam ne zdi, pa zares bolj zdravo!

… svojo skrb za zdravo življenje nadgraditi z raziskovanjem novosti, ki jih najdete pregledno in dostopno predstavljene na tematskih razstavah in sejmih?

Če vas ta način nabiranja novega znanja zanima, vas že zdaj opozarjam na razstavo Narava-zdravje 2016, ki jo že več let zapored organizira Gospodarsko razstavišče v Ljubljani. Namen razstave je razvijati našo ekološko zavest in zavedanje pomena zdravega načina življenja. Razstavo, ki bo letos med 24. in 27. Novembrom, dopolnjuje bogat spremljevalni program (predavanja, demonstracije, delavnice ipd.). Med več vsebinskimi sklopi vas bo morda posebej zanimal sklop Gibanje (Rekreativno gibanje in druge oblike sprostitve, Duhovno gibanje – joga, meditacija ipd., Umetniško gibanje – ples, Ponudba opreme in storitev za rekreacijo Predstavitev športnih organizacij – para olimpijci, športni klubi), program po dnevih pa najdete na povezavi http://www.narava-zdravje.si/za-obiskovalce/1881.

… dieto s tremi jabolki na dan?

Dieta tri jabolka na dan je preprosta, saj je glavna sprememba, ki jo zahteva od nas, da vključimo jabolko v vsak obrok. Ker je na našem trgu veliko vrst jabolk in to skozi vse leto, bomo gotovo vedno našli tudi pravo jabolko zase ali pa z izbiro različnih vrst malo omilili enoličnost jedilnika.

Ta dietni program je razvila dietetičarka Tammi Flynn na osnovi svojih večletnih opazovanj strank v svojem rekreacijskem centru. Opazila je namreč, da so ljudje, ki so jedli več jabolk kot drugi, v primerjavi z njimi izgubili več maščobnih oblog.

Če bomo pred vsakim obrokom pojedli sveže jabolko, si bomo zmanjšali apetit, s tem pa začeli postopno izgubljati odvečne kilograme. Jabolka so namreč dober vir vlaknin, zato zaužitje jabolka pred obrokom pripomore k občutku sitosti in posledično k manjšemu vnosu kalorij.

Ker imajo jabolka veliko vlaknin, se bo s to dieto izboljšala tudi prebava. Uživanje jabolk in drugih živil naj bi zniževalo tudi raven holesterola v krvi, preprečevalo razvoj raka in zmanjševalo nevarnost bolezni srca in ožilja.

Ta dietni načrt bo ustrezal ljudem, ki iščejo preprost in zdrav način hujšanja, pa tudi tistim, ki so veliko na poti, saj jabolko zlahka vzamemo s seboj na pot.  Slabost te diete je, da lahko nekateri ljudje zaradi hitrega povečanja vnosa vlaknin občutijo rahlo neugodje v črevesju, drugi pa se naveličajo vsakodnevnega uživanja treh jabolk na dan. Dieta seveda ni primerna za ljudi, ki iz zdravstvenih razlogov ne smejo uživati veliko vlaknin.

KLJUČ DO USPEHA te diete pa je REDNA TELESNA VADBA. Redno razgibanje in vključevanje vaj z utežmi pomaga pri izgubljanju kilogramov, uspehu pa pripomore tudi hrana z malo maščobami in pitje osmih do desetih kozarcev vode dnevno.

Povzeto po knjigi Vse diete sveta dr Judith C. Rodriguez

Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest

Seznam YouTube video prispevkov

  • OPTImalno ravnotežje in noge

    OPTImalno ravnotežje in noge
  • OPTImalen prijem in roke

    OPTImalen prijem in roke
  • OPTImalen 30/30 zgib

    OPTImalen 30/30 zgib
  • OPTImalne vaje za zabavo #3

    OPTImalne vaje za zabavo #3
  • OPTImalne vaje za zabavo #2

    OPTImalne vaje za zabavo #2
Oglejte si več

 
  • Kaj sledi