• Objavljeno: 26. 02. 2016

    Da bi izgubili nekaj (ali malo več) telesne maščobe, pridobili nekaj (ali malo več) mišic in ohranili naše zdravje, ni potrebno nenehno trpljenje, žrtvovanje in odrekanje vsemu, v čemer uživamo. Samo nekoliko je treba spremeniti način prehranjevanja, razviti strategijo treniranja oz. gibanja in upoštevati pomen počivanja, tj. regeneracije.

    Evolucija nas je pripeljala do točke, na kateri smo sedaj, vendar z upoštevanjem določenih navad naših prednikov, lahko zmanjšaš ali celo odpraviš večino dejavnikov tveganja za bolezensko stanje in nehaš po krivem obtoževati gene, ki si jih podedoval po starših.

    Pa si poglejmo 10 navad jamskega človeka, ki ti bodo pomagale, da (pre)živiš svoj dan bolj zdravo, vitalno, srečno in produktivno:

    1. Jej veliko organsko pridelane in rejene hrane
      Jedilnik jamskega človeka je slonel na živalskih beljakovinah (danes pazimo, da je to organsko, prosta reja ali divje ulovljeno), preobilju raznovrstnega sadja in zelenjave ter dobrih maščob (oreščki, semena, organsko maslo, določena olja, avokado).
    2. Izogibaj se strupenim stvarem
      Za jamskega človeka je to pomenilo, da se izogiba strupenim rastlinam, danes pa to pomeni, da se izogibaj skoraj vsem vrstam sladkorja, gaziranim pijačam, rafiniranim maščobam, procesirani, pakirani, cvrti in konzervirani hrani. Potrebno je paziti tudi na vnos žitaric.
    3. Pogosto se gibaj z nizko intenzivnostjo
      Jamski človek je hodil več ur dnevno, s čimer je razvil močne kosti, sklepe in vezi.
    4. Dvigaj težke stvari
      Večkratni kratki visoko intenzivni gibi so tudi bili del vsakdana jamskega človeka. Biokemični signali takih gibov so sprožili izboljšanje in adaptacije v mišičnem tonusu, velikosti in moči.
    5. Občasno šprintaj
      Za jamskega človeka je hiter šprint pomenil razliko med življenjem in smrtjo, kajti plenilci so bili povsod okoli. Najbrž se pa ni zavedal, da so ti šprinti pripomogli k povečanju energije, izboljšanju telesnih sposobnosti ter k sproščanju testosterona in rastnega hormona, kar je zmanjševalo učinek staranja.
    1. Dovolj spi
      Vzhod in zahod sonca je jamskemu človeku določal čas spanja, danes je to malce težje. Zadosten čas spanca pomaga k optimizaciji imunskega sistema, prav tako pa spodbuja izločanje hormonov, ki izboljšajo delovanje možganov.
    2. Več se igraj/zabavaj
      Brez TV-ja in ostale tehnologije. Jamski človek se je več ur lagodno zabaval na prostem.  S sproščeno igra so se izločali endorfini, prav tako se je uravnotežilo duševno stanje.
    3. Izpostavi se dnevni/sončni svetlobi
      Nemogoče je pridobiti dovolj vitamina D samo s prehrano. Redno izpostavljanje dnevni svetlobi zagotovi zadostno produkcijo tega vitamina, ključnega za zdravo delovanje celic.
    4. Izogibaj se neumnim napakam
      Opazovanje in previdnost sta bili ključni za preživetje jamskega človeka. Danes je vse preveč motečih dejavnikov, ob katerih lahko postanemo nezbrani in lahkomiselni, npr. pisanje sms-ja med vožnjo!
    5. Uporabljaj možgane
      Možgani nas delijo od živali. Intelektualna stimulacija je pomemben del zdravega delovanja možganov.

    Kako vključiti navade v današnji vsakdan?

    Počasi! Ni ti še potrebno metati stran celo štruco belega kruha, ki si jo kupil včeraj. Čeprav je način prehranjevanja jamskega človeka precej uporaben tudi danes, bo najbrž preveč, če se lotiš kar vseh navad istočasno.

    Najboljša rešitev je, da vzameš 3 navade – take, ki bodo pospešile izgubo telesne maščobe, zmanjšale možnost bolezni ter pomagale, da izgledaš in se počutiš bolje:

    1. Jedilnik naj sestavlja veliko zelenjave ter organsko pridelana in rejena hrana – to bo pripomoglo k izgubi maščobe in povečanju energije. Ne bodi preveč strog do sebe, se pa poskušaj držati jedilnika v čim večji meri.
    2. Izloči procesirano hrano – najpreprostejši način, da izgubiš maščobo in spodbudiš zdravje je, da izločiš procesirano hrano. Z vpeljavo sveže hrane se boš takoj počutil bolje in imel več energije.
    3. Treniraj – glede na to, da boš imel (veliko) več energije, jo izkoristi za gibanje in treniranje. Si že kdaj slišal za lenega jamskega človeka? Seveda nisi (pa ne samo zato, ker si rojen več stoletij pozneje). Da bi preživel, je jamski človek bil primoran v različne aktivnosti. Ulovi hrano. Prižgi ogenj. Premakni kamen. Izgradi zavetje. Veš, kaj mislim, kajne? Če želiš zmogljivo in mišičasto telo, mora trening postati tvoja stalnica.

    Če želiš veš informacij in nasvetov o prehranjevanju ter kako doseči svoje cilje pri transformaciji telesa, piši na info@kondicijska-vadba.si. Vabljen tudi, da se pridružiš našemu OPTImalec programu treningov. Več si lahko prebereš na www.kondicijska-vadba.si.

    Do naslednjič!

    Adi M.

    Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someone
    email
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Google+
    Google+
    Pin on Pinterest
    Pinterest