fbpx
  • Objavljeno: 30. 01. 2015

    Brez skrbi, poškodoval/-a se boš!

    Tako, da že takoj na začetku razblinimo vse dvome o morebitnih poškodbah zaradi tvoje povečane količine gibanja oz. aktivnosti! Poškodbe bodo prišle, o tem ni dvoma. Nihče ne more trenirati leta in leta brez kakršnihkoli fizičnih poškodb. Če je komu to uspelo, potem ima izredno srečo in upam, da (mu oz. ji) bo tako tudi v prihodnje!

    Pomembno je, da se tega zavedate, kajti občasno poškodbo (ali bolečino) je potrebno vzeti v zakup in v tistem trenutku tudi kot znak, da je potrebno nekaj spremeniti v programu treniranja ali pa enostavno stopiti korak nazaj in se malo spočiti oziroma zmanjšati intenzivnost treningov!

    Že od samega začetka mora biti program treningov načrtovan tako, da ne prihaja do poškodb, vendar še tako skrbno načrtovanje ne more preprečiti vseh dejavnikov, zaradi katerih lahko pride do poškodbe (kot npr. pogoji za treniranje, želja, motivacija, čustveno stanje posameznika, genetika, zaceljenost prejšnjih poškodb ipd.). Trener mora poskrbeti, da so treningi kakovostni ter namenjeni optimizaciji vašega telesa (in počutja), kar pa ne pomeni, da se ne boste občasno poškodovali oz. začutili neprijetno bolečino (tu seveda ne govorim o zlomih kosti, raznih rupturah mišic in tkiv ter hernijah). Preden vas začne skrbeti nateg mišice, neprijeten občutek v sklepu ali nekoliko povečan »musklfiber« pa moramo narediti majhno (in enostavno) primerjavo med AKTIVNIM življenjskim slogom (kjer so možne poškodbe) in NEAKTIVNIM življenjskim slogom (kjer lahko pozabite na nateg mišice):

    Prednosti AKTIVNEGA življenja:

    • Zdravje
    • Močno, privlačno in zmogljivo telo
    • Samozavest
    • Zmožnost spopadanja z vsakodnevnimi napori
    • Boljše počutje
    • Socialno življenje (s somišljeniki in drugimi)
    • (Z)možnost udejstvovanja na različnih maratonih, športnih aktivnostih in ostalih prireditvah
    • Burger se ne bo takoj poznal na bokih (oz. zadnjici)
    • (Z)možnost dolgotrajnejših nočnih posteljnih aktivnosti
    • Kvaliteten spanec (lahko tudi posledica prejšnje točke)
    • Zdravje (ja, še enkrat)
    • In še mnogo drugih!

    Slabosti AKTIVNEGA življenja:

    • Občasen nateg mišice ali bolečina v sklepu

    Prednosti NEAKTIVNEGA življenja:

    • Nikoli ne bo prišlo do natega mišice

    Slabosti NEAKTIVNEGA življenja:

    • Težave z zdravjem
    • Povečana možnost za različne (nevarne) bolezni
    • Slabost telesa
    • Šibkost mišic
    • Nesamozavest
    • Depresija
    • (Pre)debelost
    • Slab vpliv na ljudi okoli sebe
    • Slabi gibalni vzorci
    • Že pogled na slaščico se pozna na bokih
    • Nezmožnost spopadanja z vsakodnevnimi napori (težava je že zavezati si vezalke na čevljih)
    • In še mnogo drugih!

    Torej, še enkrat – preden začnete zganjati vik in krik nad možnimi poškodbami zaradi treniranja, se raje vprašajte, kaj raje tvegate: zdravje ali poškodbo!

    Kot dodatek: kljub poškodbam se še vedno lahko učinkovito trenira! Trener mora znati prilagoditi program VAM! Če vas priganja, da trenirate skozi bolečino, vam predlagam, da si poiščete drugega trenerja! Nikoli se ne prilagajajte (nesmiselnim) zahtevam drugih, poslušajte svoje telo, samo prosim vas, razlikujte med »lenobnim stanjem« in »poškodovanim stanjem«!

    Upam, da sem vam tudi v današnjem prispevku pomagal premagati še eno oviro pri vaši odločitvi za treniranje (oz. gibanje)!

    Do naslednjič!

    Adi M.

    Adi M., kondicijski trener - Motus

    Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someone
    email
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Google+
    Google+
    Pin on Pinterest
    Pinterest