• Objavljeno: 21. 05. 2017

    Dejstvo je, da vsi potrebujemo dovolj gibljivosti, če želimo življenje brez omejitev in predvsem brez bolečin. Ne glede na to ali ste dosegli zlata leta in želite le »uživati« v trenutku in času ali pa ste profesionalni športnik, kjer sekunde ali celo stotinke odločajo o vaši karieri, vam vaje za gibljivost in moč v sklepih lahko pomagajo doseči višjo raven.

    Adi_pink panter 1

    Recimo, da vas je prvi odstavek pritegnil, vendar še vedno niste prepričani, če res potrebujete t.i. razgibavanje. Poglejte si bolj podrobno, kako gibljivost lahko pomaga in se skušajte najti v opisu:

    • Gibljivost lahko zmanjša možnost poškodb.

    Ste nekdo, ki se lahko raztegne samo s pomočjo zunanje sile (partner ali gravitacija)? Ali vam manjka moči, da dvignete nogo nekoliko višje ali komajda sežete z roko čez glavo? Različne študije kažejo, da ste v tem primeru podvrženi večji možnosti poškodb. Z vajami za gibljivost boste dosegli pravo »mešanico« moči in gibljivosti ter izboljšali vaše možnosti za »preživetje«.

    • Gibljivost lahko izboljša športne rezultate.

    Raziskave so pokazale, da športnik izboljša svoje spodobnosti, ko je razmerje med pasivno in aktivno gibljivostjo izenačeno.

    • Gibljivost lahko pomaga k vitalnosti v starejših letih.

    Z leti prihaja do kalcinacije sklepov, kar privede do omejitev v gibanju ter posledično neaktivnosti. Z rednim izvajanjem vaj za gibljivost lahko povečate obseg gibanja in si s tem povrnete zmožnost aktivnega življenja.

    • Gibljivost lahko pomaga k pravilnemu razvoju sklepov.

    Študije so pokazale, da pretirano pasivno raztegovanje v mlajših letih lahko oslabi sklepe in privede do nepravilnega razvoja le-teh. Z vajami aktivnega raztegovanja lahko poleg gibljivosti še dodatno učvrstimo mišice, kar ima v teh letih celo večji pomen.

    Adi_pink panter 2

    Če se spustimo še na »osebno« raven, lahko rečemo, da vaje za gibljivost pomagajo:

    • študentu ali pisarniškemu karieristu izboljšati svojo držo in odpraviti bolečine,
    • borcu borilnih veščin, profesionalnemu plesalcu, plezalcu ter vsakemu, ki želi izboljšati sposobnost visokega dviga nog(e),
    • akrobatu ali gimnastičarju izboljšati sposobnost pasivnega raztega,
    • družinskemu človeku povečati zmožnost gibanja (saj veste…da se lahko nemoteno podite za svojimi »tamalimi«.

    Skratka, če ste še vedno v dvomu ali bi z večjo gibljivostjo dosegli boljše počutje ter izboljšali športne (rekreativne ali profesionalne) rezultate, vam ostane samo to, da poizkusite in se sami prepričate, kakšen učinek bo na koncu.

    Z veseljem pa sporočam, da vaje za gibljivost ne ponujajo nikakršno instant rešitev, 7-dnevno »ekstazo« ali enkraten nadnaraven učinek. Potrebna bo vztrajnost in določena mera doslednosti, s čimer boste dosegli dobre (koristne) navade, ki bodo pozitivno delovale na vaše telo in počutje.

    Če »oddeskate« na spletno povezavo (http://www.kondicijska-vadba.si/downloads/e_book_opti_motus_optimalno_telo.pdf), si lahko BREZPLAČNO naložite e-priročnik, kjer boste našli vse napotke, kako z gibanjem doseči bolj zdrave sklepe :).

    Do naslednjič!

     

    Adi M.

    Delite vsebino s prijatelji . . . Email this to someone
    email
    Share on Facebook
    Facebook
    Tweet about this on Twitter
    Twitter
    Share on Google+
    Google+
    Pin on Pinterest
    Pinterest